JINDRA, Miroslav. Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy. In Akcenty literatúry pre deti a mládež (trendy, problémy, interpretácie). 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy
Název česky Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy
Název anglicky Reading workshops as a form of research and teaching for pupils in the third grade of primary school
Autoři JINDRA, Miroslav.
Vydání Akcenty literatúry pre deti a mládež (trendy, problémy, interpretácie), 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dětský čtenář; čtenářská dílna; umělecká intepretace textu; výzkum čtenářství; mladší školní věk
Klíčová slova anglicky children's reader; reading workshop; artistic interpretation of the text; reading research; younger school age
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 4. 2021 09:48.
Anotace
Recepce a reflexe uměleckého textu dětským čtenářem představuje významnou oblast ve výuce literatury, která v žácích formuje základní nástroje pro interpretaci textu. Výuka čtení zahrnuje ucelený komplex poznatků, schopností a dovedností, díky nimž si žáci osvojují nejen technickou zručnost čtení, ale také formují vlastní schopnost recepce, reflexe a interpretace uměleckého textu. Příspěvek se zabývá významem čtenářské dílny jako možné formy výuky a na příkladu provedeného výzkumu u žáků třetí třídy základní školy, využívajícího literárního díla Karla Maye „Vinnetou“, prezentuje dílčí výsledky. Výzkum je součástí hlubší studie v rámci disertačního projektu.
Anotace anglicky
Reception and reflection of an artistic text by a child reader represents an important area in the teaching of literature, which forms the basic tools for the interpretation of the text in pupils. Reading instruction includes a comprehensive set of knowledge, abilities and skills, thanks to which students acquire not only the technical skill of reading, but also form their own ability to reception, reflection and interpretation of artistic text. The paper deals with the importance of the reading workshop as a possible form of teaching and presents partial results on the example of research conducted in the pupils of the third grade of primary school, using the literary work of Karel May "Vinnetou". The research is part of a deeper study within the dissertation project.
Návaznosti
MUNI/A/0991/2019, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace III.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 21:24