Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy
JINDRA, Miroslav. Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy. In Akcenty literatúry pre deti a mládež (trendy, problémy, interpretácie). 2020. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy |
Název česky | Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy |
Název anglicky | Reading workshops as a form of research and teaching for pupils in the third grade of primary school |
Autoři | JINDRA, Miroslav. |
Vydání | Akcenty literatúry pre deti a mládež (trendy, problémy, interpretácie), 2020. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 60206 Specific literatures |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | dětský čtenář; čtenářská dílna; umělecká intepretace textu; výzkum čtenářství; mladší školní věk |
Klíčová slova anglicky | children's reader; reading workshop; artistic interpretation of the text; reading research; younger school age |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 4. 2021 09:48. |
Anotace |
---|
Recepce a reflexe uměleckého textu dětským čtenářem představuje významnou oblast ve výuce literatury, která v žácích formuje základní nástroje pro interpretaci textu. Výuka čtení zahrnuje ucelený komplex poznatků, schopností a dovedností, díky nimž si žáci osvojují nejen technickou zručnost čtení, ale také formují vlastní schopnost recepce, reflexe a interpretace uměleckého textu. Příspěvek se zabývá významem čtenářské dílny jako možné formy výuky a na příkladu provedeného výzkumu u žáků třetí třídy základní školy, využívajícího literárního díla Karla Maye „Vinnetou“, prezentuje dílčí výsledky. Výzkum je součástí hlubší studie v rámci disertačního projektu. |
Anotace anglicky |
---|
Reception and reflection of an artistic text by a child reader represents an important area in the teaching of literature, which forms the basic tools for the interpretation of the text in pupils. Reading instruction includes a comprehensive set of knowledge, abilities and skills, thanks to which students acquire not only the technical skill of reading, but also form their own ability to reception, reflection and interpretation of artistic text. The paper deals with the importance of the reading workshop as a possible form of teaching and presents partial results on the example of research conducted in the pupils of the third grade of primary school, using the literary work of Karel May "Vinnetou". The research is part of a deeper study within the dissertation project. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0991/2019, interní kód MU | Název: Jazyková a literární komunikace III. |
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 21:24