JINDRA, Miroslav. Cestou za zrcadlem: k výzkumu dětského čtenářství žáků třetí třídy základní školy. Online. In NOVÁKOVÁ, Ester a Ondřej PECHNÍK. XII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020, s. 25-41. ISBN 978-80-210-9690-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cestou za zrcadlem: k výzkumu dětského čtenářství žáků třetí třídy základní školy
Název česky Cestou za zrcadlem: k výzkumu dětského čtenářství žáků třetí třídy základní školy
Název anglicky On the way behind the mirror: to children's reading research of third-grade primary school pupils
Autoři JINDRA, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, XII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 25-41, 17 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00117995
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9690-5
Klíčová slova česky estetika; dětský čtenář; literatura pro děti; výzkum dětského čtenářství
Klíčová slova anglicky aesthetics; children's reader; children's literature; children's reading research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 11:01.
Anotace
Čtení je jednou z oblastí, se kterou se člověk setkává v rámci základního vzdělávání. Není pouhou mechanickou dovedností, ale rozvíjí celou řadu dalších psychických procesů, které jsou zásadní pro vývoj jedince. Význam čtení spočívá v obecném rozvoji člověka, který se skrze literární dílo a jeho specifické umělecké prostředky seznamuje zprostředkovanou zkušeností s různými životními situacemi, lidmi, prostředími, problémy atd., tedy základními principy fungování světa. Příspěvek předkládá dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, jenž probíhal u cílové skupiny žáků třetí třídy základní školy. Na základě teoretických východisek a metodologie výzkumu uvádí výsledky z dotazníkového šetření, jež bylo součástí reflektivní dílny po přečtení literárního díla.
Anotace anglicky
Reading is one of the areas one encounters in basic education. It is not just a mechanical skill, but it develops a number of other mental processes that are essential for an individual's development. The significance of reading lies in the general development of a person who, through a literary work and his specific artistic means, becomes acquainted through mediated experience with various life situations, people, environments, problems, etc., ie the basic principles of the functioning of the world. The paper presents partial results of the research of children's reading, which took place in the target group of pupils in the third grade of primary school. Based on the theoretical background and research methodology, it presents the results of a questionnaire survey, which was part of a reflective workshop after reading a literary work.
Návaznosti
MUNI/A/0991/2019, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace III.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 12:30