D 2020

A Reading-Book in Russian Literature: The Text Preparation and the First Opinion of Its Use

DOHNAL, Josef

Základní údaje

Originální název

A Reading-Book in Russian Literature: The Text Preparation and the First Opinion of Its Use

Název česky

Čítanka z ruské literatury: Příprava a první dojmy z jejího využití

Autoři

DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Current issues of the Russian language teaching XIV, od s. 6-12, 7 s. 2020

Nakladatel

Masaryk University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00117997

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-9781-0

UT WoS

000698977300001

Klíčová slova česky

ruská literatura; čítanka; interpretace; komplexní porozumění literárnímu dílu

Klíčová slova anglicky

Russian literature; reading-book; interpretation; complex understanding of the literary work

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2021 14:33, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Over the last two decades, students of the Russian language have tended to analyse and interpret the texts of literary works in an overly simplistic manner. Such analysis tends to refer only to the text itself, sometimes only to the plot. It was the recognition of this fact which provided us with the inspiration to prepare a new reading-book concerned with Russian literature, which motivates the students not only to read literary works, but also to gain knowledge on how to read, understand and interpret a literary work. Initial feedback concerning the use of the reading-book has shown the concept to be successful.

Česky

V posledních dvou desetiletích lze u studentů ruštiny sledovat tendenci analyzovat a interpretovat texty literárních děl zjednodušeně. Taková analýza směřuje jen k textu samotnému, někdy jen k syžetu. To bylo inspirací k přípravě nové čítanky zaměřené na ruskou literaturu, přičemž by studenti byli motivováni nejen k četbě literárních děl, ale i k tomu, aby získali znalosti toho, jak číst, rozumět a interpretovat literární dílo. První zkušenosti z využití čítanky ukazují, že její koncepce přináší úspěch.