2020
A Reading-Book in Russian Literature: The Text Preparation and the First Opinion of Its Use
DOHNAL, JosefZákladní údaje
Originální název
A Reading-Book in Russian Literature: The Text Preparation and the First Opinion of Its Use
Název česky
Čítanka z ruské literatury: Příprava a první dojmy z jejího využití
Autoři
DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Current issues of the Russian language teaching XIV, od s. 6-12, 7 s. 2020
Nakladatel
Masaryk University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00117997
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-9781-0
UT WoS
000698977300001
Klíčová slova česky
ruská literatura; čítanka; interpretace; komplexní porozumění literárnímu dílu
Klíčová slova anglicky
Russian literature; reading-book; interpretation; complex understanding of the literary work
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2021 14:33, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Over the last two decades, students of the Russian language have tended to analyse and interpret the texts of literary works in an overly simplistic manner. Such analysis tends to refer only to the text itself, sometimes only to the plot. It was the recognition of this fact which provided us with the inspiration to prepare a new reading-book concerned with Russian literature, which motivates the students not only to read literary works, but also to gain knowledge on how to read, understand and interpret a literary work. Initial feedback concerning the use of the reading-book has shown the concept to be successful.
Česky
V posledních dvou desetiletích lze u studentů ruštiny sledovat tendenci analyzovat a interpretovat texty literárních děl zjednodušeně. Taková analýza směřuje jen k textu samotnému, někdy jen k syžetu. To bylo inspirací k přípravě nové čítanky zaměřené na ruskou literaturu, přičemž by studenti byli motivováni nejen k četbě literárních děl, ale i k tomu, aby získali znalosti toho, jak číst, rozumět a interpretovat literární dílo. První zkušenosti z využití čítanky ukazují, že její koncepce přináší úspěch.