DOHNAL, Josef. A Reading-Book in Russian Literature: The Text Preparation and the First Opinion of Its Use. Online. In Koryčánková, Simona; Sokolova, Anastasija. Current issues of the Russian language teaching XIV. první. Brno: Masaryk University Press, 2020, s. 6-12. ISBN 978-80-210-9781-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Reading-Book in Russian Literature: The Text Preparation and the First Opinion of Its Use
Název česky Čítanka z ruské literatury: Příprava a první dojmy z jejího využití
Autoři DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Current issues of the Russian language teaching XIV, od s. 6-12, 7 s. 2020.
Nakladatel Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00117997
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-9781-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-1
UT WoS 000698977300001
Klíčová slova česky ruská literatura; čítanka; interpretace; komplexní porozumění literárnímu dílu
Klíčová slova anglicky Russian literature; reading-book; interpretation; complex understanding of the literary work
Štítky RIV - zkontrolováno, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 18. 3. 2021 14:33.
Anotace
Over the last two decades, students of the Russian language have tended to analyse and interpret the texts of literary works in an overly simplistic manner. Such analysis tends to refer only to the text itself, sometimes only to the plot. It was the recognition of this fact which provided us with the inspiration to prepare a new reading-book concerned with Russian literature, which motivates the students not only to read literary works, but also to gain knowledge on how to read, understand and interpret a literary work. Initial feedback concerning the use of the reading-book has shown the concept to be successful.
Anotace česky
V posledních dvou desetiletích lze u studentů ruštiny sledovat tendenci analyzovat a interpretovat texty literárních děl zjednodušeně. Taková analýza směřuje jen k textu samotnému, někdy jen k syžetu. To bylo inspirací k přípravě nové čítanky zaměřené na ruskou literaturu, přičemž by studenti byli motivováni nejen k četbě literárních děl, ale i k tomu, aby získali znalosti toho, jak číst, rozumět a interpretovat literární dílo. První zkušenosti z využití čítanky ukazují, že její koncepce přináší úspěch.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 22:27