B 2020

Approche épilinguistique des adolescents québécois sur la situation linguistique au Québec

KLAPUCHOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Approche épilinguistique des adolescents québécois sur la situation linguistique au Québec

Název česky

Epilingvistický pohled dospívajících Quebečanů na jazykovou situaci v Quebeku

Název anglicky

Epilinguistic Approach of Local Teenagers Towards the Linguistic Situation in Quebec

Autoři

KLAPUCHOVÁ, Petra

Vydání

1. vyd. Brno, 208 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 505, 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9732-2

Štítky

Změněno: 25. 1. 2021 09:19, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

CZ EN

Česky

Hlavním tématem této knihy je empirické ověření obecně rozšířených domněnek týkajících se postoje mladých lidí k aktuální jazykové situaci v kanadské provincii Quebec. Analýza založená na kvantitativním a kvalitativním výzkumu v terénu (Gatineau, Montreal, Quebec, Saint-Gabriel-de-Valcartier) se skládá z 683 dotazníků a více než 7 hodin zvukových záznamů rozhovorů. Analýza pracuje s následujícími faktory: věk (průměrný věk respondentů byl 14,8 let), pohlaví a bydliště. Rozdělení respondentů do tří jazykových skupin následně přispělo ke zjištění, zda při diverzifikaci jejich názorů hraje zásadní roli jednojazyčnost, dvojjazyčnost či vícejazyčnost.

Anglicky

The main topic of this book is the empirical verification of generally widespread assumptions concerning the attitude of young people’s view of the language situation in Quebec. The analysis, based on quantitative and qualitative research in the field (Gatineau, Montreal, Quebec, Saint-Gabriel-de-Valcartier), consists of 683 questionnaires and more than 7 hours of recorded interviews. The factors applied for the analysis were age (average of the respondents was 14.8 years), sex, and residence. The respondents were as well divided into three language groups to discover if monolingualism, bilingualism, or multilingualism is a crucial role in the diversification of their opinions.