ČERNÝ, Michal. Connectivism in phenomenological-pragmatist tradition. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020, roč. 20, č. 2, s. 7-24. ISSN 1213-7758. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Connectivism in phenomenological-pragmatist tradition
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého, 2020, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00118036
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.017
Klíčová slova anglicky Phenomenology; technology in education; connectivism; pragmatism; MOOC
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 22. 3. 2021 08:39.
Anotace
The theoretical study aims to analyse the theory of connectivity which George Siemens came up within 2004 and which became a basic impulse for the development of online education in the form of MOOC. Siemens itself refers in its article to the traditions of constructivism, network theory or chaos theory. Other studies about connectivity continue in this line. However, the study draws attention to the fact that the approach has distinct phenomenological – pragmatist roots, which allow it to be interpreted in a new and more profound way and perhaps even to develop based on a deeper foundation than that offered by Siemens’ grasp.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 04:31