Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1739077, author = {Janík, Tomáš and Češková, Tereza and Janík, Miroslav and Janíková, Marcela and Najvar, Petr and Havel, Jiří and Syslová, Zora and Vystrčilová, Petra and Budínová, Irena and Gill, Tomáš}, address = {Brno}, edition = {1. vydání}, keywords = {early career teacher;kindergarten;primary school;graduates of teaching;reflection on the study of teaching}, language = {cze}, location = {Brno}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU}, url = {https://ivsv.ped.muni.cz/clanky/vysledky-noveho-vyzkumu-mezi-zacinajicimi-uciteli}, year = {2020} }
TY - GEN ID - 1739077 AU - Janík, Tomáš - Češková, Tereza - Janík, Miroslav - Janíková, Marcela - Najvar, Petr - Havel, Jiří - Syslová, Zora - Vystrčilová, Petra - Budínová, Irena - Gill, Tomáš PY - 2020 TI - Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU PB - Masarykova univerzita CY - Brno KW - early career teacher;kindergarten;primary school;graduates of teaching;reflection on the study of teaching UR - https://ivsv.ped.muni.cz/clanky/vysledky-noveho-vyzkumu-mezi-zacinajicimi-uciteli L2 - https://ivsv.ped.muni.cz/clanky/vysledky-noveho-vyzkumu-mezi-zacinajicimi-uciteli N2 - Začínající učitelé jsou perspektivní, avšak zranitelnou profesní skupinou, neboť se po nástupu do praxe mnohdy potýkají s řadou nesnadno řešitelných problémů. A právě proto se profesní situace začínajících učitelů mateřských a základních škol stala předmětem výzkumu řešeného na Pedagogické fakultě MU. Na základě kombinace kvantitativního a kvalitativního šetření bylo zjištěno, že svoji připravenost vnímají absolventi zejména v oblasti práce ve výuce, nicméně cítí se být nepřipraveni na práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Slabší připravenost vnímají v oblasti spolupráce a komunikace s rodiči a mají značné problémy, pokud musí vyučovat na jiném stupni školy, něž pro který byli připravováni. Pro fakulty vzdělávající učitele z toho vyplývá, že by měly v kurikulu učitelství napříč všemi stupni školy posílit v oblasti psychologie dítěte, psychodidaktiky a inkluzivní pedagogiky a že by měla být posílena komunikační průprava budoucích učitelů, a to zejména k aktérům, jako jsou rodiče. ER -
JANÍK, Tomáš, Tereza ČEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ a Tomáš GILL. \textit{Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 39 s.
|