J 2020

ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully

JANÍKOVÁ, Věra, Ailsa Marion RANDALL, Michaela SOJKOVÁ ŠAMALOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully

Vydání

Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, 2533-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

: Special educational needs, dyslexia, English language, German language, elementary education, online task bank

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2021 16:42, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

: The article presents an international project, ENGaGE, the aim of which is to support teachers who are working with elementary school learners with specifi c learning needs. The online materials developed within the project provide teachers with the training they need in order to be able to teach dyslexic learners effi ciently and also with materials which they can use in the classroom. The article introduces the motivation behind the creation of the ENGaGE project and the partner institutions. The contents of the teacher training and the task bank for pupils are also presented.