2020
ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully
JANÍKOVÁ, Věra, Ailsa Marion RANDALL, Michaela SOJKOVÁ ŠAMALOVÁ a Pavla MAREČKOVÁZákladní údaje
Originální název
ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully
Vydání
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, 2533-7890
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
: Special educational needs, dyslexia, English language, German language, elementary education, online task bank
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2021 16:42, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Anotace
V originále
: The article presents an international project, ENGaGE, the aim of which is to support teachers who are working with elementary school learners with specifi c learning needs. The online materials developed within the project provide teachers with the training they need in order to be able to teach dyslexic learners effi ciently and also with materials which they can use in the classroom. The article introduces the motivation behind the creation of the ENGaGE project and the partner institutions. The contents of the teacher training and the task bank for pupils are also presented.