JANÍKOVÁ, Věra, Ailsa Marion RANDALL, Michaela SOJKOVÁ ŠAMALOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ. ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, roč. 3, č. 3, s. 41-46. ISSN 2533-7890.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully
Autoři JANÍKOVÁ, Věra, Ailsa Marion RANDALL, Michaela SOJKOVÁ ŠAMALOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ.
Vydání Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, 2533-7890.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky : Special educational needs, dyslexia, English language, German language, elementary education, online task bank
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 11. 3. 2021 16:42.
Anotace
: The article presents an international project, ENGaGE, the aim of which is to support teachers who are working with elementary school learners with specifi c learning needs. The online materials developed within the project provide teachers with the training they need in order to be able to teach dyslexic learners effi ciently and also with materials which they can use in the classroom. The article introduces the motivation behind the creation of the ENGaGE project and the partner institutions. The contents of the teacher training and the task bank for pupils are also presented.
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 16:09