D 2020

Učení se slovní zásobě ve dvojicích

KOUSALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Učení se slovní zásobě ve dvojicích

Název česky

Učení se slovní zásobě ve dvojicích

Název anglicky

Vocabulary learning in pairs

Autoři

KOUSALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků III, od s. 45-70, 26 s. 2020

Nakladatel

Masarykova Univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00118191

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9821-3

Klíčová slova česky

slovní zásoba; učení se; osvojování; práce ve dvojicích; cizí jazyk; zaměření na žáka

Klíčová slova anglicky

vocabulary; learning; acquisition; pair work; foreign language; learner-centered approach

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2021 18:20, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Přehledová studie si klade za cíl popsat stav řešené problematiky učení se slovní zásobě ve dvojicích v rámci hodin cizího jazyka. V příspěvku jsou prezentovány zahraniční studie zahrnuté v mezinárodní databázi Scopus v rozmezí posledních dvanácti let, zabývající se problematikou osvojování a učení se slovní zásobě (ve dvojicích). Vybrané kvantitativně a kvalitativně zaměřené studie představují přehled o konkrétních oblastech, kterým je věnována pozornost v rámci konceptu osvojování a učení se slovní zásobě. Studie zaměřené na učení se slovní zásobě ve dvojicích podtrhují pozitivní vliv zavádění aktivit zaměřených na slovní zásobu do dvojic, přičemž některé z nich upozorňují na důležitost výběru dvojic prostřednictvím vyučujícího.

Anglicky

This review aims to map the state of the art in vocabulary learning and acquisition in pairs within the foreign language classroom. The contribution presents the research from abroad included in the international database Scopus in the range of the last twelve years, concerning acquisition and vocabulary learning (in pairs). Selected quantitative and qualitative studies present the areas that are paid attention to within the acquisition and vocabulary learning concepts. Studies focused on vocabulary learning in pairs emphasize the positive influence of implementing activities focused on vocabulary in pairs. Some of them point out the importance of the teacher selecting pairs.

Návaznosti

MUNI/A/0925/2019, interní kód MU
Název: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty