2020
Učení se slovní zásobě ve dvojicích
KOUSALOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Učení se slovní zásobě ve dvojicích
Název česky
Učení se slovní zásobě ve dvojicích
Název anglicky
Vocabulary learning in pairs
Autoři
KOUSALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků III, od s. 45-70, 26 s. 2020
Nakladatel
Masarykova Univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00118191
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9821-3
Klíčová slova česky
slovní zásoba; učení se; osvojování; práce ve dvojicích; cizí jazyk; zaměření na žáka
Klíčová slova anglicky
vocabulary; learning; acquisition; pair work; foreign language; learner-centered approach
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2021 18:20, Dana Nesnídalová
V originále
Přehledová studie si klade za cíl popsat stav řešené problematiky učení se slovní zásobě ve dvojicích v rámci hodin cizího jazyka. V příspěvku jsou prezentovány zahraniční studie zahrnuté v mezinárodní databázi Scopus v rozmezí posledních dvanácti let, zabývající se problematikou osvojování a učení se slovní zásobě (ve dvojicích). Vybrané kvantitativně a kvalitativně zaměřené studie představují přehled o konkrétních oblastech, kterým je věnována pozornost v rámci konceptu osvojování a učení se slovní zásobě. Studie zaměřené na učení se slovní zásobě ve dvojicích podtrhují pozitivní vliv zavádění aktivit zaměřených na slovní zásobu do dvojic, přičemž některé z nich upozorňují na důležitost výběru dvojic prostřednictvím vyučujícího.
Anglicky
This review aims to map the state of the art in vocabulary learning and acquisition in pairs within the foreign language classroom. The contribution presents the research from abroad included in the international database Scopus in the range of the last twelve years, concerning acquisition and vocabulary learning (in pairs). Selected quantitative and qualitative studies present the areas that are paid attention to within the acquisition and vocabulary learning concepts. Studies focused on vocabulary learning in pairs emphasize the positive influence of implementing activities focused on vocabulary in pairs. Some of them point out the importance of the teacher selecting pairs.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MU |
|