KREJČÍ, Janina. Řečová zdvořilost ve výuce ruštiny na ZŠ: teoretická a kurikulární východiska výzkumu - poster. (Speech politeness in Russian language teaching: theoretical bases of research and curriculum - poster). In Aktev VII: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Řečová zdvořilost ve výuce ruštiny na ZŠ: teoretická a kurikulární východiska výzkumu - poster.
Name in Czech Řečová zdvořilost ve výuce ruštiny na ZŠ: teoretická a kurikulární východiska výzkumu - poster
Name (in English) Speech politeness in Russian language teaching: theoretical bases of research and curriculum - poster
Authors KREJČÍ, Janina.
Edition Aktev VII: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) lingvistická zdvořilost; rozvoj (I)KK; modely (I)KK; vyučování ruského jazyka; kurikulární dokumenty
Keywords in English linguistic politeness; (I)CC development; (I)CC models; Russian language teaching; curricular documents
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/5/2021 14:42.
Abstract
Poster prezentuje teoretická a kurikulární východiska disertačního výzkumu, který je zaměřen na zjištění schopnosti žáků prezentovat řečovou zdvořilost v ruském jazyce. Poster se soustředí na východiska z oblasti pragmalingvistiky, didaktiky cizích jazyků a teorie osvojování druhého (cizího) jazyka. Jako kurikulární základy výzkumu jsou zohledněny požadavky SERRJ, RVP ZV a Standardů ZV.
Abstract (in English)
The poster presents the theoretical and curricular basis of the dissertation research, which is focused on determining students' ability to present speech courtesy in the Russian language. The poster focuses on the theoretical basis from the field of pragmalinguistics, didactics of foreign languages, and SLA. The requirements of CEFR, FEP BE, and BE Standards are taken into account as the curricular basis of the research.
Links
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUName: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Acronym: AKTEV IX)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 16/9/2024 15:21