2020
Testové strategie používané studenty při jazykových zkouškách z receptivních dovedností - přehled dosavadního bádání
BUMBÁLKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Testové strategie používané studenty při jazykových zkouškách z receptivních dovedností - přehled dosavadního bádání
Název česky
Testové strategie používané studenty při jazykových zkouškách z receptivních dovedností - přehled dosavadního bádání
Název anglicky
Students' Test-Taking Strategie in Receptive Skills Language Tests - Literature Review
Autoři
BUMBÁLKOVÁ, Eva
Vydání
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
test-management; test-wiseness; test-taking strategies; exam strategies; English language
Změněno: 4. 5. 2021 14:43, Dana Nesnídalová
V originále
Prezentace se zabývá dosavadním bádáním v oblasti testových strategií používaných studenty v jazykových testech receptivních dovedností. Do přehledu bylo zahrnuto 23 studií z let 1998-2020 týkajících se empirického výzkumu a publikovaných v časopisech zahrnutých v databázích Scopus a Web of Science. Prezentace se zabývá analýzou několika oblastí – rozdílných definic testových strategií, metodologií výzkumů, výzkumnými otázkami a výsledky studií. Mezi zajímavá zjištění opatří, že jde především o výzkum kvantitativní, respondenty jsou převážně univerzitní studenti. Výzkumníci používají standardizované testy, použité inventáře strategií jsou velmi odlišné. Studie se nejčastěji zaměřují na zjištění souvislostí mezi množstvím použitých strategií a výsledky dosaženými v testech. Výsledky výzkumu nejsou jednoznačné, vztah mez použitím strategií a výsledky testů potvrzují pouze některé studie. Naopak výzkumy týkající se výuky testových strategií poměrně jednoznačně ukazují kladný vliv takové výuky na výsledek testu. Některé výzkumy se zaměřují na efektivitu jednotlivých strategií, tato oblast však zatím nebyla dostatečně prozkoumána.
Anglicky
The presentation deals with the existing research into test-taking strategies used by students in receptive skills language tests. The review includes 23 studies from 1998 to 2020, only empirical studies published in journals in the Scopus and Web of Science databases were included. The presentation deals with the analysis of several areas – varying definitions of test-taking strategies, research methodology, research questions and results. The findings show that research is primarily quantitative; the respondents are mostly university students. Researchers use standardized tests, the test-taking strategy inventories used are very different. Studies often focus on finding a correspondence between the number of strategies used and the results achieved in the tests. The results of the research are not conclusive, the relationship between the use of strategies and the results of the tests has only been confirmed by several of the studies. On the contrary, research on test-taking strategy instruction clearly shows the positive effect of such instruction on test results. Other research focuses on the effectiveness of individual strategies; nevertheless, this area has yet to be sufficiently explored.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MU |
|