2020
Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo
VÁZQUEZ TOURIŇO, DanielZákladní údaje
Originální název
Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo
Název česky
Nomadismus a nehybnost v současné mexické dramatice
Název anglicky
Nomadism and Immobility in Contemporary Mexican Drama
Autoři
VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel (724 Španělsko, garant, domácí)
Vydání
Colindancias, 2020, 2067-9092
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60206 Specific literatures
Stát vydavatele
Rumunsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00121153
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Latinskoamerické divadlo; mexické divadlo; nomadismus; Alejandro Ricano; Legom
Klíčová slova anglicky
Latin American Theatre; Mexican Theatre; Nomadism; Alejandro Ricano; Legom
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2022 16:32, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
V originále
El artículo ofrece una interpretación de varias piezas de recientes de Alejandro Ricaño y Luis Enrique Gutiérrez Ortiz Monasterio (Legom) basada en la actitud de estas obras hacia fenómenos particulares de la era de la globalización como el neo-nomadismo o la desterritorialización. Más concretamente, el estudio muestra cómo se teatraliza la otra cara de la moneda de estos fenómenos: la localización forzosa y aún culpabilizada de grupos excluidos de los procesos de globalización. El planteamiento parte de la asunción de que el teatro de la Generación Fonca se caracteriza por una actitud política que se fundamenta en el diálogo con el público y en la presencia de la realidad en escena.
Česky
Článek nabízí interpretaci několika nedávných děl Alejandra Ricaňa a Luise Enrique Gutiérreze Ortize Monasteria (Legom) na základě postoje těchto prací k jednotlivým fenoménům doby globalizace, jako je neonomadismus nebo deterritorializace. Studie konkrétněji ukazuje, jak se dramatizuje druhá strana mince těchto jevů: nucená lokalizace skupin vyloučených z globalizačních procesů. Přístup vychází z předpokladu, že divadlo generace Fonca se vyznačuje politickým přístupem, který je založen na dialogu s publikem a přítomnosti skutečna na jevišti.
Anglicky
The article offers an interpretation of several recent pieces by Alejandro Ricanno and Luis Enrique Gutiérrez Ortiz Monasterio (Legom) based on the attitude of these works towards particular phenomena of the era of globalization such as neo-nomadism or deterritorialization. More specifically, the study shows how the other side of the coin of these phenomena is dramatized: the forced and blamed localization of groups excluded from globalization processes. The approach starts from the assumption that the theater of the Fonca Generation is characterized by a political attitude that is based on dialogue with the public and the presence of reality on stage.
Návaznosti
MUNI/A/1262/2019, interní kód MU |
|