Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo
VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel. Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo. Colindancias. 2020, roč. 11, č. 1, s. 113-122. ISSN 2067-9092. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo |
Název česky | Nomadismus a nehybnost v současné mexické dramatice |
Název anglicky | Nomadism and Immobility in Contemporary Mexican Drama |
Autoři | VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel (724 Španělsko, garant, domácí). |
Vydání | Colindancias, 2020, 2067-9092. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | španělština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 60206 Specific literatures |
Stát vydavatele | Rumunsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/20:00121153 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | Latinskoamerické divadlo; mexické divadlo; nomadismus; Alejandro Ricano; Legom |
Klíčová slova anglicky | Latin American Theatre; Mexican Theatre; Nomadism; Alejandro Ricano; Legom |
Štítky | kontrola_RIV, rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 21. 1. 2022 16:32. |
Anotace |
---|
El artículo ofrece una interpretación de varias piezas de recientes de Alejandro Ricaño y Luis Enrique Gutiérrez Ortiz Monasterio (Legom) basada en la actitud de estas obras hacia fenómenos particulares de la era de la globalización como el neo-nomadismo o la desterritorialización. Más concretamente, el estudio muestra cómo se teatraliza la otra cara de la moneda de estos fenómenos: la localización forzosa y aún culpabilizada de grupos excluidos de los procesos de globalización. El planteamiento parte de la asunción de que el teatro de la Generación Fonca se caracteriza por una actitud política que se fundamenta en el diálogo con el público y en la presencia de la realidad en escena. |
Anotace česky |
---|
Článek nabízí interpretaci několika nedávných děl Alejandra Ricaňa a Luise Enrique Gutiérreze Ortize Monasteria (Legom) na základě postoje těchto prací k jednotlivým fenoménům doby globalizace, jako je neonomadismus nebo deterritorializace. Studie konkrétněji ukazuje, jak se dramatizuje druhá strana mince těchto jevů: nucená lokalizace skupin vyloučených z globalizačních procesů. Přístup vychází z předpokladu, že divadlo generace Fonca se vyznačuje politickým přístupem, který je založen na dialogu s publikem a přítomnosti skutečna na jevišti. |
Anotace anglicky |
---|
The article offers an interpretation of several recent pieces by Alejandro Ricanno and Luis Enrique Gutiérrez Ortiz Monasterio (Legom) based on the attitude of these works towards particular phenomena of the era of globalization such as neo-nomadism or deterritorialization. More specifically, the study shows how the other side of the coin of these phenomena is dramatized: the forced and blamed localization of groups excluded from globalization processes. The approach starts from the assumption that the theater of the Fonca Generation is characterized by a political attitude that is based on dialogue with the public and the presence of reality on stage. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1262/2019, interní kód MU | Název: Románské jazyky a románské literatury 2020 (Akronym: ROMJAZLIT20) |
Investor: Masarykova univerzita, Románské jazyky a románské literatury 2020, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 15:24