VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel. Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo. Colindancias. 2020, roč. 11, č. 1, s. 113-122. ISSN 2067-9092.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nomadismo e inmovilidad en el teatro mexicano contemporáneo
Název česky Nomadismus a nehybnost v současné mexické dramatice
Název anglicky Nomadism and Immobility in Contemporary Mexican Drama
Autoři VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel (724 Španělsko, garant, domácí).
Vydání Colindancias, 2020, 2067-9092.
Další údaje
Originální jazyk španělština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00121153
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Latinskoamerické divadlo; mexické divadlo; nomadismus; Alejandro Ricano; Legom
Klíčová slova anglicky Latin American Theatre; Mexican Theatre; Nomadism; Alejandro Ricano; Legom
Štítky kontrola_RIV, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 21. 1. 2022 16:32.
Anotace
El artículo ofrece una interpretación de varias piezas de recientes de Alejandro Ricaño y Luis Enrique Gutiérrez Ortiz Monasterio (Legom) basada en la actitud de estas obras hacia fenómenos particulares de la era de la globalización como el neo-nomadismo o la desterritorialización. Más concretamente, el estudio muestra cómo se teatraliza la otra cara de la moneda de estos fenómenos: la localización forzosa y aún culpabilizada de grupos excluidos de los procesos de globalización. El planteamiento parte de la asunción de que el teatro de la Generación Fonca se caracteriza por una actitud política que se fundamenta en el diálogo con el público y en la presencia de la realidad en escena.
Anotace česky
Článek nabízí interpretaci několika nedávných děl Alejandra Ricaňa a Luise Enrique Gutiérreze Ortize Monasteria (Legom) na základě postoje těchto prací k jednotlivým fenoménům doby globalizace, jako je neonomadismus nebo deterritorializace. Studie konkrétněji ukazuje, jak se dramatizuje druhá strana mince těchto jevů: nucená lokalizace skupin vyloučených z globalizačních procesů. Přístup vychází z předpokladu, že divadlo generace Fonca se vyznačuje politickým přístupem, který je založen na dialogu s publikem a přítomnosti skutečna na jevišti.
Anotace anglicky
The article offers an interpretation of several recent pieces by Alejandro Ricanno and Luis Enrique Gutiérrez Ortiz Monasterio (Legom) based on the attitude of these works towards particular phenomena of the era of globalization such as neo-nomadism or deterritorialization. More specifically, the study shows how the other side of the coin of these phenomena is dramatized: the forced and blamed localization of groups excluded from globalization processes. The approach starts from the assumption that the theater of the Fonca Generation is characterized by a political attitude that is based on dialogue with the public and the presence of reality on stage.
Návaznosti
MUNI/A/1262/2019, interní kód MUNázev: Románské jazyky a románské literatury 2020 (Akronym: ROMJAZLIT20)
Investor: Masarykova univerzita, Románské jazyky a románské literatury 2020, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 15:24