2021
Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis
KALIA, PrateekZákladní údaje
Originální název
Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis
Autoři
KALIA, Prateek (356 Indie, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Florida, United States, Artificial Intelligence: Fundamentals and Applications, od s. 9-19, 11 s. First, 2021
Nakladatel
CRC Press, Taylor & Francis Group
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/21:00121157
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-0-367-55970-0
Klíčová slova anglicky
Artificial intelligence; e-commerce; business process analysis; marketing; transaction processing; service; support
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2022 08:49, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
New internet-based technologies have changed the way business enterprises handle marketing, discovery, transaction processing, and product and customer service processes. One of such significant technology is artificial intelligence (AI) which has partially or completely substituted humans for performance of tasks. In technology driven industry such as e-commerce the applications of AI are immense. To explicate the impact of AI as a technological phenomenon on the companies engaged in e-commerce, this chapter will detail the role of AI under each e- commerce business process like market research, market stimulation, terms negotiation, order selection and priority, order receipt, order billing/payment management, order scheduling/ fulfillment delivery and customer service and support.