C 2021

Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis

KALIA, Prateek

Základní údaje

Originální název

Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis

Autoři

KALIA, Prateek (356 Indie, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Florida, United States, Artificial Intelligence: Fundamentals and Applications, od s. 9-19, 11 s. First, 2021

Nakladatel

CRC Press, Taylor & Francis Group

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/21:00121157

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-0-367-55970-0

Klíčová slova anglicky

Artificial intelligence; e-commerce; business process analysis; marketing; transaction processing; service; support

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2022 08:49, Mgr. Pavlína Kurková

Anotace

V originále

New internet-based technologies have changed the way business enterprises handle marketing, discovery, transaction processing, and product and customer service processes. One of such significant technology is artificial intelligence (AI) which has partially or completely substituted humans for performance of tasks. In technology driven industry such as e-commerce the applications of AI are immense. To explicate the impact of AI as a technological phenomenon on the companies engaged in e-commerce, this chapter will detail the role of AI under each e- commerce business process like market research, market stimulation, terms negotiation, order selection and priority, order receipt, order billing/payment management, order scheduling/ fulfillment delivery and customer service and support.