D 2020

Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)

KORYČÁNKOVÁ, Simona

Základní údaje

Originální název

Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)

Autoři

KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st electronic edition. Brno, Current issues of the Russian language teaching XIV, od s. 39-45, 7 s. 2020

Nakladatel

Brno: Masaryk University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00118213

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9781-0

UT WoS

000698977300005

Klíčová slova anglicky

analysis; poetry perception; images of sight; hearing; smell; taste; vocabulary; poetics words

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 11. 2021 09:13, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.