2020
Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)
KORYČÁNKOVÁ, SimonaZákladní údaje
Originální název
Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)
Autoři
KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1st electronic edition. Brno, Current issues of the Russian language teaching XIV, od s. 39-45, 7 s. 2020
Nakladatel
Brno: Masaryk University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00118213
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9781-0
UT WoS
000698977300005
Klíčová slova anglicky
analysis; poetry perception; images of sight; hearing; smell; taste; vocabulary; poetics words
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 11. 2021 09:13, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.