C 2020

Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education

TRNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education

Název česky

Rozvoj interdisciplinární výuky pomocí badatelsky orientované výuky

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Lisboa, Education Applications Developments V : Advances in Education and Educational Trends Series, od s. 192-202, 11 s. Education Applications Developments V, 2020

Nakladatel

Science Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00118231

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-989-54815-0-7

Klíčová slova česky

Interdisciplinární výuka; badatelsky orientovaná výuka; vzdělávání učitelů;

Klíčová slova anglicky

Interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2021 09:04, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The chapter presents the results of research that dealt with teacher education for interdisciplinary teaching. The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. IBSE is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.

Česky

Kapitola představuje výsledky výzkumu zabývajícího se vzděláváním učitelů pro interdisciplinární výuku. Úkolem současného vzdělávacího systému je dát všem studentům kompetence, které budou potřebovat, aby mohli prosperovat v globální ekonomické konkurenci. Studenti nejsou obvykle schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatečného zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však nejsou obvykle vzděláváni v interdisciplinární výuce a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. IBSE je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro interdisciplinární výuku / učení. Jsou prezentovány výsledky výzkumu potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v interdisciplinární výuce pomocí IBSE.