2020
Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
TRNOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
Název česky
Rozvoj interdisciplinární výuky pomocí badatelsky orientované výuky
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Lisboa, Education Applications Developments V : Advances in Education and Educational Trends Series, od s. 192-202, 11 s. Education Applications Developments V, 2020
Nakladatel
Science Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00118231
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-989-54815-0-7
Klíčová slova česky
Interdisciplinární výuka; badatelsky orientovaná výuka; vzdělávání učitelů;
Klíčová slova anglicky
Interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2021 09:04, Dana Nesnídalová
V originále
The chapter presents the results of research that dealt with teacher education for interdisciplinary teaching. The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. IBSE is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.
Česky
Kapitola představuje výsledky výzkumu zabývajícího se vzděláváním učitelů pro interdisciplinární výuku. Úkolem současného vzdělávacího systému je dát všem studentům kompetence, které budou potřebovat, aby mohli prosperovat v globální ekonomické konkurenci. Studenti nejsou obvykle schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatečného zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však nejsou obvykle vzděláváni v interdisciplinární výuce a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. IBSE je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro interdisciplinární výuku / učení. Jsou prezentovány výsledky výzkumu potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v interdisciplinární výuce pomocí IBSE.