Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1745398, author = {Mísařová, Darina and Šmída, Jiří}, keywords = {digital literacy; information and communication technologies ICT; teaching geography}, language = {cze}, publisher = {Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o.}, title = {Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?}, url = {https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/151}, year = {2020} }
TY - GEN ID - 1745398 AU - Mísařová, Darina - Šmída, Jiří PY - 2020 TI - Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti? PB - Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o. KW - digital literacy KW - information and communication technologies ICT KW - teaching geography UR - https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/151 N2 - Považujeme-li geografickou gramotnost jako jeden z cílů vzdělávání v zeměpise, pak chápejme digitální gramotnost jako součást této předmětové (geografické) gramotnosti. Každá předmětová gramotnost požaduje specifické digitální dovednosti. V případě geografie se jedná o práci s digitálními prostorovými daty (geodaty), která mohou být ve formě zeměpisných souřadnic, map, grafů, tabulek, celých databází, fotografií či družicových snímků. Prostředkem pro práci s geodaty jsou digitální technologie, které by měli žáci využívat efektivně a kriticky. Základní dovednosti práce s prostorovými daty zahrnují vstup dat (jejich sběr nebo tvorbu v počítači), správu dat (třídění, analýzu), vizualizaci a sdílení dat či využití prostředků pro komunikaci, hodnocení a návrhy pro prostorová řešení. ER -
MÍSAŘOVÁ, Darina a Jiří ŠMÍDA. \textit{Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?}. Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., 2020.
|