BIELIK, Miroslav, Lenka ĎULÍKOVÁ, Nataliia VORONSKA a Olha ROTKO. Professional training, attitudes, and self-efficacy in inclusive education of future teachers. In Cooperation among young scientists as a perspective for the development of the university environment. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Professional training, attitudes, and self-efficacy in inclusive education of future teachers
Název česky Profesní příprava, postoje a self-efficacy v inkluzivním vzdělávání budoucích učitelů
Autoři BIELIK, Miroslav, Lenka ĎULÍKOVÁ, Nataliia VORONSKA a Olha ROTKO.
Vydání Cooperation among young scientists as a perspective for the development of the university environment, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky teorie plánovaného chování; inkluzivní vzdělávání; profesní vzdělávání
Klíčová slova anglicky theory of planned behavior; inclusive education; professional training
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 4. 2021 13:52.
Anotace
Professional training is essential for an inclusive educational environment. Teacher qualification is related to the student outcome. The study focuses on the theory of planned behavior (Ajzen, 1991, 2020). The purpose is to quantitatively assess the future Ukrainian and Czech primary teachers' attitudes, self-efficacy, subjective norms about inclusive education and indicate the role of mandatory professional training in the attitude change.
Anotace česky
Profesní vzdělávání je stěžejní při tvorbě prostředí inkluzivního vzdělávání. Kvalifikace učitele souvisí s výsledkem studenta. Studie se zaměřuje na teorii plánovaného chování (Ajzen, 1991, 2020). Cílem je provést kvantitativní šetření role profesního vzdělávání ve změně postojů, self-efficasy a subjektivních norem ohledně inkluzivního vzdělávání u budoucích učitelů na Ukrajině a v České republice.
Návaznosti
25-ČRA19-02_05, interní kód MUNázev: Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století (Akronym: PUMP)
Investor: Česká rozvojová agentura, Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 02:27