MŰLLEROVÁ, Blanka Ella a Martina JANČOVÁ. Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ. In XVII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ
Název česky Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ
Název anglicky Body constitution's evalutation of sports and non-sports pupils of upper primary school focused on body fat content
Autoři MŰLLEROVÁ, Blanka Ella a Martina JANČOVÁ.
Vydání XVII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Klouby, kosterní soustava, motorický vývoj, pohybová soustava, svalová soustava.
Klíčová slova anglicky Joints, Skeletal system, Motoric Development, Muscle system
Změnil Změnila: Mgr. Martina Jančová, Ph.D., učo 10561. Změněno: 26. 2. 2021 18:07.
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na výuku pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový materiál, skládající se především z pohybových aktivit, které se propojí s teoretickými znalostmi anatomie, fyziologie a morfologie pohybové soustavy. Dalším cílem je ověřit tento výukový materiál v hodinách přírodopisu a zjistit, zda má zařazování tématické výuky pohybové soustavy pro žáky větší přínos než klasická frontální výuka. V teoretické části práce je popsána pohybová soustava a její části (kosterní soustava, kloubní soustava a svalová soustava), motorický vývoj žáků na 2. st. ZŠ, důležitost výuky pohybové soustavy na ZŠ a důsledky pramenící z nedostatečné pohybové aktivity v dětském věku. V neposlední řadě je v teoretické části také popsáno zařazení tématu pohybová soustava v RVP. Praktická část kromě navržených aktivit obsahuje test, který slouží jako pre-test a zároveň post-test a má za úkol zjistit teoretické znalosti žáků ze dvou tříd. V jedné třídě žáků je vykonán pouze pre-test a post-test, ve druhé třídě jsou kromě tohoto testu také do výuky zařazeny navržené aktivity. Testováni jsou žáci 8. ročníku a podle porovnání výsledků post-testu obou tříd je hodnoceno, zda byla tematická výuka pro žáky přínosná a nakolik pomohla k lepší fixaci učiva.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:37