První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení
SEDLÁČEK, Martin. První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 181 s. ISBN 978-80-210-9718-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení |
Název česky | První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení |
Název anglicky | First teacher. On the role of the headteacher in educational leadership |
Autoři | SEDLÁČEK, Martin. |
Vydání | 1. vyd. Brno, 181 s. 2020. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Odborná kniha |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-9718-6 |
Klíčová slova česky | ředitel školy; pedagogické vedení; vzdělávací výsledky |
Klíčová slova anglicky | headteacher; educational leadership; academic outcomes |
Štítky | Munipress |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 1. 3. 2021 13:29. |
Anotace |
---|
Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, když z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jejím jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů i úskalí jejich vlastního profesního vývoje. Kniha nabízí podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet. |
Anotace česky |
---|
Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, když z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jejím jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů i úskalí jejich vlastního profesního vývoje. Kniha nabízí podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet. |
Anotace anglicky |
---|
Leaders have a very significant impact on life in any organization or institution. It is no different in schools. In our environment, the reflection of headteacher’s work is often not at the center of professional publication’s attention. The book partially corrects this by looking at the phenomenon of educational leadership from the point of view of the headteachers. The core is the results of the author’s empirical research. Based on real data, it is demonstrated how principals can contribute to improving student’s educational outcomes, how their work affects teacher satisfaction, shows the patterns of their professional careers. From this point of view, the book offers stimuli both for further educational research and those interested in the ranks of principals and teachers who want to further develop their work at school. |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 14:03