LOLLOK, Marek. Vitka – dramatický debut Kateřiny Tučkové. Bohemica Olomucensia: Časopis pro filologická a mezioborová studia. Olomouc: Katedra bohemistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2020, roč. 12, 3 - Supplementa, s. 28-42. ISSN 1803-876X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vitka – dramatický debut Kateřiny Tučkové
Název anglicky Vitka – Kateřina Tučková´s drama debut
Autoři LOLLOK, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bohemica Olomucensia: Časopis pro filologická a mezioborová studia, Olomouc, Katedra bohemistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2020, 1803-876X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00118312
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky současné české divadlo; drama; Vítězslava Kaprálová; Kateřina Tučková
Klíčová slova anglicky contemporary Czech theatre; drama; Vítězslava Kaprálová; Kateřina Tučková
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D., učo 134815. Změněno: 27. 4. 2021 12:13.
Anotace
Článek Vitka - dramatický debut Kateřiny Tučkové pojednává o divadelní hře Vitka z rukou jedné z nejúspěšnějších českých autorek Kateřiny Tučkové. Hlavní postava této hry je inspirována českou hudební skladatelkou a dirigentkou Vítězslavou Kaprálovou (1915–1940), která tragicky zemřela ve věku dvaceti pěti let. Hru zasazujeme do kontextu divadelního i literárního (dramatického), analyzujeme její výrazové prostředky a - mimo jiné - také strategie podporující dojem autenticity v této hře.
Anotace anglicky
The paper Vitka – Kateřina Tučková´s drama debut deals with the theatre play Vitka by one of the most successful young Czech novelists Kateřina Tučková. The main character of this play is inspired by the Czech music composer and conductor Vítězslava Kaprálová (1915–1940) who died tragically at the age of twenty five years. This paper analyzes some of the main features of Tučková´s play and, besides other things, particularly focuses on the strategies and means of language supporting the authenticity impression. It also considers a broader theatre and dramatical context as well as resources that Kateřina Tučková exploated as a basis for her text.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:09