J 2020

Vitka – dramatický debut Kateřiny Tučkové

LOLLOK, Marek

Základní údaje

Originální název

Vitka – dramatický debut Kateřiny Tučkové

Název anglicky

Vitka – Kateřina Tučková´s drama debut

Autoři

LOLLOK, Marek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bohemica Olomucensia: Časopis pro filologická a mezioborová studia, Olomouc, Katedra bohemistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2020, 1803-876X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60206 Specific literatures

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00118312

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

současné české divadlo; drama; Vítězslava Kaprálová; Kateřina Tučková

Klíčová slova anglicky

contemporary Czech theatre; drama; Vítězslava Kaprálová; Kateřina Tučková

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2021 12:13, Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek Vitka - dramatický debut Kateřiny Tučkové pojednává o divadelní hře Vitka z rukou jedné z nejúspěšnějších českých autorek Kateřiny Tučkové. Hlavní postava této hry je inspirována českou hudební skladatelkou a dirigentkou Vítězslavou Kaprálovou (1915–1940), která tragicky zemřela ve věku dvaceti pěti let. Hru zasazujeme do kontextu divadelního i literárního (dramatického), analyzujeme její výrazové prostředky a - mimo jiné - také strategie podporující dojem autenticity v této hře.

Anglicky

The paper Vitka – Kateřina Tučková´s drama debut deals with the theatre play Vitka by one of the most successful young Czech novelists Kateřina Tučková. The main character of this play is inspired by the Czech music composer and conductor Vítězslava Kaprálová (1915–1940) who died tragically at the age of twenty five years. This paper analyzes some of the main features of Tučková´s play and, besides other things, particularly focuses on the strategies and means of language supporting the authenticity impression. It also considers a broader theatre and dramatical context as well as resources that Kateřina Tučková exploated as a basis for her text.