2020
Pilotáž českého překladu dotazníku stylů učení se cizímu jazyku
LANGEROVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Pilotáž českého překladu dotazníku stylů učení se cizímu jazyku
Název česky
Pilotáž českého překladu dotazníku stylů učení se cizímu jazyku
Název anglicky
Pilot Study of a Czech Version of a Language Learning Styles Questionnaire
Autoři
LANGEROVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2020. vyd. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků III, od s. 29-44, 16 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00118325
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9821-3
Klíčová slova česky
styly učení se cizímu jazyku; kognitivní psychologie; pilotáž; explorační faktorová analýza
Klíčová slova anglicky
language learning styles; cognitive psychology; pilotage; exploratory factor analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2021 21:56, Mgr. Petra Langerová
V originále
Příspěvek přináší informace o procesu a výsledcích pilotáže českého překladu dotazníku stylů učení se cizího jazyka Ehrmanové a Leaverové (Ehrman & Leaver, 2003) vycházejícího z psychologie osobnosti a zaměřeného na kognitivní dimenze procesu učení se cizího jazyka. Pro ověření reliability dotazníku byla provedena explorační faktorová analýza (EFA), neboť nejsou k dispozici údaje o ověření reliability původního dotazníku. Faktorová analýza nepotvrdila reliabilitu škál české verze. Z původního uspořádání dotazníku lze ovšem usoudit, že dotazník nemá strukturu nezávislých faktorů, tudíž faktorová analýza nemůže identifikovat nezávislé dimenze. Na základě analýzy výsledků pilotáže se EFA v tomto případě nejeví jako přiměřená metoda pro ověření reliability škál tohoto dotazníku. Ve výzkumu tedy bude použita pilotovaná česká verze, doplněná o kvalitativní fázi výzkumu.
Anglicky
The paper deals with the process and results of a pilot study of a language learning styles questionnaire (Ehrman & Leaver, 2003) translated into Czech. The questionnaire is based on psychological personality typology and it focuses on cognitive dimensions of the language learning process. In order to test the reliability of the translation an exploratory factor analysis (EFA) was performed, as the data on the original questionnaire reliability are not available. Factor analysis did not confirm the reliability of the Czech version scale. However, the original questionnaire setting suggests that it is not constructed of independent factors, thus a factor analysis cannot identify independent dimensions. Considering the piloting results analysis is the EFA does not appear as a relevant method for measuring the reliability of the questionnaire scales. The research will thus use the piloted Czech version of the questionnaire followed by a qualitative research stage.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MU |
|