2020
Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability
PELÁNEK, RadekZákladní údaje
Originální název
Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
New York, NY, United States, Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge, od s. 554-558, 5 s. 2020
Nakladatel
Association for Computing Machinery
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/20:00118360
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-7712-6
UT WoS
000558753800069
Klíčová slova anglicky
trade-offs; scalability; methodology
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 9. 2021 07:56, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Ryan Baker presented in a LAK 2019 keynote a list of six grand challenges for learning analytics research. The challenges are specified as problems with clearly defined success criteria. Education is, however, a domain full of ill-defined problems. I argue that learning analytics research should reflect this nature of the education domain and focus on less clearly defined, but practically essential issues. As an illustration, I discuss three important challenges of this type: addressing inherent trade-offs in learning environments, the clarification of methodological issues, and the scalability of system development.