GÖTTLICHER, Wilfried. Rezension von: Pehnke, Andreas (Hg.): Willy Steiger (1894-1976), Vom Zeitzeugen des Völkermords an den Armeniern zum Reformpädagogen und Schriftsteller. Biografie und Werkauswahl. Markkleeberg: Sax Verlag 2019. Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2020, roč. 19, č. 4. ISSN 1613-0677.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rezension von: Pehnke, Andreas (Hg.): Willy Steiger (1894-1976), Vom Zeitzeugen des Völkermords an den Armeniern zum Reformpädagogen und Schriftsteller. Biografie und Werkauswahl. Markkleeberg: Sax Verlag 2019
Název anglicky Review on: Pehnke, Andreas (ed.): Willy Steiger (1894-1976), Witness of the genocide against the Armenians, reform pedagogue and author. Biography and edition of his writings. Markkleeberg: Sax Verlag 2019
Autoři GÖTTLICHER, Wilfried.
Vydání 2020.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Recenze
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Steiger Willy; Pehnke Andreas; reform pedagogy; review; Weimar Republic; National Socialism; GDR; teacher; biography
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 4. 2021 08:48.
Anotace
Während sich die Historische Bildungsforschung zuletzt vermehrt mit der sozial- und ideengeschichtlichen Einordnung des Phänomens der Reformpädagogik beschäftigt hat, leistet Andreas Pehnke mit seinem 712 Seiten umfassenden Buch über den bisher kaum bekannten sächsischen Reformpädagogen und Lehrer Willy Steiger einen Beitrag zur quellenorientierten Auseinandersetzung mit reformpädagogischer Schul- (und Lehrer-)wirklichkeit.
Anotace česky
Zatímco historický pedagogický výzkum se v poslední době stále více zabýval společenskou a ideologickou klasifikací fenoménu reformní pedagogiky, kniha Andrease Pehnkeho o 712 stranách o dříve málo známém saském reformním pedagogovi a učiteli Willy Steigerovi přispívá ke zdrojově orientovanému zkoumání reality reformně pedagogické školy (a učitele).
Anotace anglicky
While historical educational research has recently dealt more and more with the social and ideological classification of the phenomenon of reform pedagogy, Andreas Pehnke's 712-page book about the previously little-known Saxon reform pedagogue and teacher Willy Steiger makes a contribution to the source-oriented examination of reform-pedagogical school- (and teacher) reality.
Návaznosti
EF18_053/0016952, projekt VaVNázev: Postdoc2MUNI
VytisknoutZobrazeno: 28. 11. 2022 19:19