2020
Rezension von: Pehnke, Andreas (Hg.): Willy Steiger (1894-1976), Vom Zeitzeugen des Völkermords an den Armeniern zum Reformpädagogen und Schriftsteller. Biografie und Werkauswahl. Markkleeberg: Sax Verlag 2019
GÖTTLICHER, WilfriedZákladní údaje
Originální název
Rezension von: Pehnke, Andreas (Hg.): Willy Steiger (1894-1976), Vom Zeitzeugen des Völkermords an den Armeniern zum Reformpädagogen und Schriftsteller. Biografie und Werkauswahl. Markkleeberg: Sax Verlag 2019
Název anglicky
Review on: Pehnke, Andreas (ed.): Willy Steiger (1894-1976), Witness of the genocide against the Armenians, reform pedagogue and author. Biography and edition of his writings. Markkleeberg: Sax Verlag 2019
Autoři
GÖTTLICHER, Wilfried
Vydání
2020
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Recenze
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Steiger Willy; Pehnke Andreas; reform pedagogy; review; Weimar Republic; National Socialism; GDR; teacher; biography
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 30. 4. 2021 08:48, Dana Nesnídalová
V originále
Während sich die Historische Bildungsforschung zuletzt vermehrt mit der sozial- und ideengeschichtlichen Einordnung des Phänomens der Reformpädagogik beschäftigt hat, leistet Andreas Pehnke mit seinem 712 Seiten umfassenden Buch über den bisher kaum bekannten sächsischen Reformpädagogen und Lehrer Willy Steiger einen Beitrag zur quellenorientierten Auseinandersetzung mit reformpädagogischer Schul- (und Lehrer-)wirklichkeit.
Česky
Zatímco historický pedagogický výzkum se v poslední době stále více zabýval společenskou a ideologickou klasifikací fenoménu reformní pedagogiky, kniha Andrease Pehnkeho o 712 stranách o dříve málo známém saském reformním pedagogovi a učiteli Willy Steigerovi přispívá ke zdrojově orientovanému zkoumání reality reformně pedagogické školy (a učitele).
Anglicky
While historical educational research has recently dealt more and more with the social and ideological classification of the phenomenon of reform pedagogy, Andreas Pehnke's 712-page book about the previously little-known Saxon reform pedagogue and teacher Willy Steiger makes a contribution to the source-oriented examination of reform-pedagogical school- (and teacher) reality.
Návaznosti
EF18_053/0016952, projekt VaV |
|