r 2020

Rezension von: Pehnke, Andreas (Hg.): Willy Steiger (1894-1976), Vom Zeitzeugen des Völkermords an den Armeniern zum Reformpädagogen und Schriftsteller. Biografie und Werkauswahl. Markkleeberg: Sax Verlag 2019

GÖTTLICHER, Wilfried

Základní údaje

Originální název

Rezension von: Pehnke, Andreas (Hg.): Willy Steiger (1894-1976), Vom Zeitzeugen des Völkermords an den Armeniern zum Reformpädagogen und Schriftsteller. Biografie und Werkauswahl. Markkleeberg: Sax Verlag 2019

Název anglicky

Review on: Pehnke, Andreas (ed.): Willy Steiger (1894-1976), Witness of the genocide against the Armenians, reform pedagogue and author. Biography and edition of his writings. Markkleeberg: Sax Verlag 2019

Autoři

GÖTTLICHER, Wilfried

Vydání

2020

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Recenze

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Steiger Willy; Pehnke Andreas; reform pedagogy; review; Weimar Republic; National Socialism; GDR; teacher; biography

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 30. 4. 2021 08:48, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Während sich die Historische Bildungsforschung zuletzt vermehrt mit der sozial- und ideengeschichtlichen Einordnung des Phänomens der Reformpädagogik beschäftigt hat, leistet Andreas Pehnke mit seinem 712 Seiten umfassenden Buch über den bisher kaum bekannten sächsischen Reformpädagogen und Lehrer Willy Steiger einen Beitrag zur quellenorientierten Auseinandersetzung mit reformpädagogischer Schul- (und Lehrer-)wirklichkeit.

Česky

Zatímco historický pedagogický výzkum se v poslední době stále více zabýval společenskou a ideologickou klasifikací fenoménu reformní pedagogiky, kniha Andrease Pehnkeho o 712 stranách o dříve málo známém saském reformním pedagogovi a učiteli Willy Steigerovi přispívá ke zdrojově orientovanému zkoumání reality reformně pedagogické školy (a učitele).

Návaznosti

EF18_053/0016952, projekt VaV
Název: Postdoc2MUNI