Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1752885, author = {Bednářová, Jiřina and Jabůrek, Michal and Cígler, Hynek}, booktitle = {Psychologická diagnostika Brno}, title = {Standardizované nástroje zaměřené na diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky od předškolního věku po dospělost}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1752885 AU - Bednářová, Jiřina - Jabůrek, Michal - Cígler, Hynek PY - 2017 TI - Standardizované nástroje zaměřené na diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky od předškolního věku po dospělost N2 - V praxi vnímáme nedostatek standardizovaných nástroju poskytujících ucelené informace o školních dovednostech pokrývajících celé vekové spektrum, naprosto chybí možnost diagnostikovat kognitivní schopnosti a školní dovednosti zároven pomocí testu „konormovaných“ na jediném standardizacním souboru. Ve vydavatelství Propsyco s.r.o. vzniká komplexní diagnostika školních dovedností (výkonové zkoušky). Diagnostická baterie je zamerena na úroven matematických schopností a dovedností; na overení jazykových schopností, predpokladu pro ctení, psaní; úrovne písemného projevu, ctenárských dovedností vcetne práce s textem. Testy jsou urceny pro vekové rozpetí od predškolního období po dospelost. Aktuálne probehla pilotní studie, pripravuje se standardizacní verze. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozsáhlé diagnostické baterie, které mohou poskytnout ucelené informace o testovaném, bude pri standardizaci u cásti probandu použita krome výkonových zkoušek nová verze testu kognitivních schopností Woodcock-Johnson IV. (WJ IV Cog). Príspevek zevrubne seznamuje s jednotlivými výkonovými zkouškami a jejich charakteristikami. ER -
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Michal JABŮREK a Hynek CÍGLER. Standardizované nástroje zaměřené na diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky od předškolního věku po dospělost. In \textit{Psychologická diagnostika Brno}. 2017.
|