B 2020

První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení

SEDLÁČEK, Martin

Základní údaje

Originální název

První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení

Název anglicky

First teacher. On the role of the headteacher in educational leadership

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 181 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9719-3

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-9719-2020

Klíčová slova česky

ředitel školy; pedagogické vedení; vzdělávací výsledky

Klíčová slova anglicky

headteacher; educational leadership; academic outcomes

Štítky

Změněno: 18. 7. 2023 11:23, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, když z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jejím jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů i úskalí jejich vlastního profesního vývoje. Kniha nabízí podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet.

Anglicky

Leaders have a very significant impact on life in any organization or institution. It is no different in schools. In our environment, the reflection of headteacher’s work is often not at the center of professional publication’s attention. The book partially corrects this by looking at the phenomenon of educational leadership from the point of view of the headteachers. The core is the results of the author’s empirical research. Based on real data, it is demonstrated how principals can contribute to improving student’s educational outcomes, how their work affects teacher satisfaction, shows the patterns of their professional careers. From this point of view, the book offers stimuli both for further educational research and those interested in the ranks of principals and teachers who want to further develop their work at school.