D 2017

ENGINEERING EDUCATION AND SCIENCE & TECHNOLOGY POPULARIZATION AMONG YOUNGSTERS SUPPORTED BY IT

STUCHLÍKOVÁ, Ľubica, Peter BENKO, František JANÍČEK, Ondrej POHORELEC, Jiří HRBÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

ENGINEERING EDUCATION AND SCIENCE & TECHNOLOGY POPULARIZATION AMONG YOUNGSTERS SUPPORTED BY IT

Název česky

Vzdělávání a popularizace vědy a techniky pro děti a mládež s podporou IT

Autoři

STUCHLÍKOVÁ, Ľubica (703 Slovensko, garant), Peter BENKO (703 Slovensko), František JANÍČEK (703 Slovensko), Ondrej POHORELEC (703 Slovensko) a Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

BRNO, MATHEMATICS, INFORMATION TECHNOLOGIES AND APPLIED SCIENCES 2017, od s. 226-234, 9 s. 2017

Nakladatel

UNIV DEFENCE, BRNO

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00118438

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7582-026-6

UT WoS

000576896800025

Klíčová slova anglicky

electrical engineering; digital natives; e-learning; education; science and technology popularization

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2021 14:46, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Electrical engineering has a unique position and extraordinary strategic importance world-wide. This field of technology is considered to be the moving force of today's modern technical civilization. At the forefront is the need for highly qualified graduates of the electrical engineering fields capable of contributing to the development of the new advanced technologies and their real-world implementation. The education quality of the young generation, also known as Digital Natives, is becoming paramount. In this article, practical experiences gained during expert preparation of the professionals in this field with the IT support are presented. The article is focused on e-learning projects used not only as a tool for knowledge, research results and newest developments transfer into the education process, but also for increasing the interest of youth in science and technology.