RIESE, Emma, Madeleine LORÅS, Martin UKROP a Tomáš EFFENBERGER. Challenges Faced by Teaching Assistants in Computer Science Education Across Europe. Online. In Proceedings of the 2021 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE ’21). Paderborn, Germany: ACM, 2021, s. 547-553. ISBN 978-1-4503-8214-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3430665.3456304.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Challenges Faced by Teaching Assistants in Computer Science Education Across Europe
Autoři RIESE, Emma (752 Švédsko), Madeleine LORÅS (578 Norsko), Martin UKROP (703 Slovensko, garant, domácí) a Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí).
Vydání Paderborn, Germany, Proceedings of the 2021 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE ’21), od s. 547-553, 7 s. 2021.
Nakladatel ACM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW ACM Digital library Supplementary materials
Kód RIV RIV/00216224:14330/21:00121376
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-8214-4
ISSN 1942-647X
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3430665.3456304
Klíčová slova anglicky Teaching assistants; TAs; challenges
Štítky best1, core_A, firank_A
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D., učo 410350. Změněno: 16. 11. 2022 10:47.
Anotace
Teaching assistants (TAs) are heavily used in computer science courses as a way to handle high enrollment and still being able to offer students individual tutoring and detailed assessments. TAs are themselves students who take on this additional role in parallel with their own studies at the same institution. Previous research has shown that being a TA can be challenging but has mainly been conducted on TAs from a single institution or within a single course. This paper offers a multi-institutional, multi-national perspective of challenges that TAs in computer science face. This has been done by conducting a thematic analysis of 180 reflective essays written by TAs from three institutions across Europe. The thematic analysis resulted in five main challenges: becoming a professional TA, student focused challenges, assessment, defining and using best practice, and threats to best practice. In addition, these challenges were all identified within the essays from all three institutions, indicating that the identified challenges are not particularly context-dependent. Based on these findings, we also outline implications for educators involved in TA training and coordinators of computer science courses with TAs.
Návaznosti
MUNI/A/1195/2021, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum v oblastech vyhledávání, analýz a vizualizací rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka a aplikované umělé inteligence
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum v oblastech vyhledávání, analýz a vizualizací rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka a aplikované umělé inteligence
MUNI/A/1549/2020, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 21 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 21
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 17:53