LINTNER, Tomáš a Klára ŠEĎOVÁ. Peer social networks in Czech lower-secondary classrooms. 2021. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17632/5vzy6rykm7.1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Peer social networks in Czech lower-secondary classrooms
Autoři LINTNER, Tomáš a Klára ŠEĎOVÁ.
Vydání 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Specializovaná databáze
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.17632/5vzy6rykm7.1
Klíčová slova anglicky Social Sciences; Education; Computer Modeling in Social Science; Social Network Analysis
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 11. 1. 2022 13:07.
Anotace
This dataset is based on a study aiming to identify aspects influencing formation of peer social networks with the use of exponential random graph modelling (ERGM). The results from the individual classrooms were pooled in meta-analyses using maximum likelihood estimation, which yielded estimates of the overall effects across the classrooms. The data come from a non-probability sample containing data from 435 ninth grade (ISCED 2A) 14 to 15-year-old students in 21 classrooms in 14 lower-secondary schools in Moravia Region of the Czech Republic, with data collected in November and December of 2017 as a part of a larger project - GA17-03643S. Standardized sociometric questionnaires designed for assessment of likeability between students in classrooms were used in primary data collection. Personal questionnaires were used to assign individual students the variables of SES (socioeconomic status) and gender. SES is represented by parents‘ highest occupational status using a three-class version of the ESeC - European Socio-economic Classification.
Návaznosti
MUNI/A/1047/2019, interní kód MUNázev: Učení v různých kontextech
Investor: Masarykova univerzita, Učení v různých kontextech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1245/2020, interní kód MUNázev: Kvalita ve škole (Akronym: Kva)
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 07:14