JANÍKOVÁ, Věra. Erinnerungsorte und Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht. In Durand, Marie-Laure/Lefévre, Michel/ Öhl, Peter. Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft. 1. vyd. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2019, s. 251-260. ISBN 978-3-339-11110-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Erinnerungsorte und Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht.
Název anglicky Places of remembrance and linguistic landscapes in German as a foreign language lessons
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Hamburg, Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft, od s. 251-260, 10 s. 2019.
Nakladatel Verlag Dr. Kovač
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00118521
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-339-11110-4
Klíčová slova česky výuka cizích jazyků; jazyk a kultura; kulturní učení; jazyková krajina; místa paměti
Klíčová slova anglicky foreign language teaching; language and culture; cultural learning; linguistic landscape; memory space
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 17. 4. 2021 19:41.
Anotace
Im Beitrag wird das didaktische Potenzial einer multiperspektivischen Arbeit mit Erinnerungsorten (lieux de mémoire) im Fremdsprachenunterricht diskutiert, indem das Konzept der Sprachlandschaften in die Unterrichtsgestaltung einbezogen wird. Dadurch wird es möglich, bisher wenig beachtete städtische Räume als außerschulische Lernorte zu erfassen. Ein solches Unterrichtsdesign kann wichtige Postulate des kulturbezogenen, projektorientierten und entdeckungsorientierten Lernens von Fremdsprachen berücksichtigen.
Anotace anglicky
In this paper, the didactic potential of a multi-perspective work with sites of memory (lieux de mémoire) in the classes of German as a foreign language is discussed, by means of including the concept of linguistic landscapes in the lesson design. Thereby, it is made possible to grasp previously little considered urban spaces as extracurricular learning places. Such a lesson design can accommodate important postulates of culture-related, project-oriented and discovery learning of foreign languages.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 7. 9. 2024 10:00