N 2021

Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků

ČINČERA, Jan a Roman KROUFEK

Základní údaje

Originální název

Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků

Název anglicky

Guidelines for Environmental Literacy of Students

Autoři

ČINČERA, Jan (203 Česká republika, domácí) a Roman KROUFEK (203 Česká republika)

Vydání

2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/21:00119803

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

environmentální gramotnost; průzkumy; environmentální vzdělávání, výchova a osvěta; evaluace

Klíčová slova anglicky

environmental literacy; surveys; environmental education; evaluation

Technické parametry

MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzup.cz, tel +420 267 122 451

Štítky

Změněno: 20. 4. 2021 09:18, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Metodika podává standardizovaný postup kvyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.

Anglicky

The Guidelines provide a standardized procedure for assessing the environmental literacy of secondary school students. Its intended users are national and regional designers and coordinators of environmental education, and then researchers and scholars focused on this field. Notably, it maybe used for national or regional environmental literacy surveys, then for designing specific research studies, or for evaluation of specific types of environmental education programs. The standardized procedure allows comparison of results of students of different ages, and evaluating the effectiveness of public support of environmental education. The findings of representative surveys of environmental literacy of students of the 6th, 8th, and 9th grades conducted in the academic year 2019/20 are part of the Guidelines.

Návaznosti

TITSMZP804, projekt VaV
Název: Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
Investor: Technologická agentura ČR, Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách