2021
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
ČINČERA, Jan a Roman KROUFEKZákladní údaje
Originální název
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Název anglicky
Guidelines for Environmental Literacy of Students
Autoři
ČINČERA, Jan (203 Česká republika, domácí) a Roman KROUFEK (203 Česká republika)
Vydání
2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/21:00119803
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
environmentální gramotnost; průzkumy; environmentální vzdělávání, výchova a osvěta; evaluace
Klíčová slova anglicky
environmental literacy; surveys; environmental education; evaluation
Technické parametry
MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzup.cz, tel +420 267 122 451
Štítky
Změněno: 20. 4. 2021 09:18, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Metodika podává standardizovaný postup kvyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Anglicky
The Guidelines provide a standardized procedure for assessing the environmental literacy of secondary school students. Its intended users are national and regional designers and coordinators of environmental education, and then researchers and scholars focused on this field. Notably, it maybe used for national or regional environmental literacy surveys, then for designing specific research studies, or for evaluation of specific types of environmental education programs. The standardized procedure allows comparison of results of students of different ages, and evaluating the effectiveness of public support of environmental education. The findings of representative surveys of environmental literacy of students of the 6th, 8th, and 9th grades conducted in the academic year 2019/20 are part of the Guidelines.
Návaznosti
TITSMZP804, projekt VaV |
|