2020
Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu
ŠAŠINKOVÁ, Alžběta, Čeněk ŠAŠINKA, Pavel UGWITZ, Jan FITZ, Zdeněk STACHOŇ et. al.Základní údaje
Originální název
Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu
Název anglicky
EYE-TRACKING TECHNOLOGY IN IMMERSIVE VIRTUAL REALITY: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS IN CROSS-CULTURAL RESEARCH
Autoři
ŠAŠINKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí), Čeněk ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí), Pavel UGWITZ (203 Česká republika, domácí), Jan FITZ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika, domácí), Jiří ČENĚK (203 Česká republika, domácí), David LACKO (203 Česká republika, domácí), Wei-lun LU (158 Tchaj-wan) a Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika)
Vydání
Olomouc, PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků, od s. 234-240, 7 s. 2020
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00114783
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-244-5731-4
Klíčová slova česky
interkulturní výzkum; eye-tracking; virtuální realita; distribuce pozornosti
Klíčová slova anglicky
cross-cultural research; eye-tracking; virtual reality; distribution of attention
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2022 11:03, Mgr. David Lacko, Ph.D.
V originále
Možnosti realizace výzkumných experimentálních designů jsou vždy limitovány vlastnostmi technologického řešení, které je pro vlastní sběr dat užito. Cílem příspěvku je prezentovat hardwarové a softwarové řešení technologie eye-trackingu implementovaného do zařízení pro imerzivní virtuální realitu, které bylo navrženo pro realizaci interkulturní studie. Studie samotná je zaměřena na postihování rozdílů ve vizuální percepci a hlavním parametrem je sledování odlišné distribuce pozor-nosti na fokální objekty scény, resp. pozadí. Pro daný experiment byl použit HW: Eye-tracking kit Pupil Labs pro HMD; HTC Vive Pro. Samotná výzkumná baterie včetně záznamu eye-trackingových dat byla vytvořena v prostředí enginu Unity. Cílem příspěvku je prezentovat mj. charakter zaznamenaných eye-trackingových dat a možných typů analýz.
Anglicky
Experimental designs are always limited by the possibilities of technological solutions used for data collection. This paper aims at presenting hardware and software solution for eye-tracking implemented in an immersive virtual reality device, which was designed for the purpose of a cross-cultural study. This study focuses on differences in visual perception, and distri-bution of attention on focal objects and the scene’s background is the main parameter to measure. As for hardware, eye-tracking kit by Pupil Labs and HTC Vive Pro head mounted display were used. The experimental stimuli including eye-tracking data collection component were created in the Unity engine. This paper presents inter alia the nature of the collected eye-tracking data and selected options for their analysis.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaV |
|