D 2020

Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu

ŠAŠINKOVÁ, Alžběta, Čeněk ŠAŠINKA, Pavel UGWITZ, Jan FITZ, Zdeněk STACHOŇ et. al.

Základní údaje

Originální název

Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu

Název anglicky

EYE-TRACKING TECHNOLOGY IN IMMERSIVE VIRTUAL REALITY: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS IN CROSS-CULTURAL RESEARCH

Autoři

ŠAŠINKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí), Čeněk ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí), Pavel UGWITZ (203 Česká republika, domácí), Jan FITZ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika, domácí), Jiří ČENĚK (203 Česká republika, domácí), David LACKO (203 Česká republika, domácí), Wei-lun LU (158 Tchaj-wan) a Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika)

Vydání

Olomouc, PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků, od s. 234-240, 7 s. 2020

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00114783

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-244-5731-4

Klíčová slova česky

interkulturní výzkum; eye-tracking; virtuální realita; distribuce pozornosti

Klíčová slova anglicky

cross-cultural research; eye-tracking; virtual reality; distribution of attention

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2022 11:03, Mgr. David Lacko, Ph.D.

Anotace

V originále

Možnosti realizace výzkumných experimentálních designů jsou vždy limitovány vlastnostmi technologického řešení, které je pro vlastní sběr dat užito. Cílem příspěvku je prezentovat hardwarové a softwarové řešení technologie eye-trackingu implementovaného do zařízení pro imerzivní virtuální realitu, které bylo navrženo pro realizaci interkulturní studie. Studie samotná je zaměřena na postihování rozdílů ve vizuální percepci a hlavním parametrem je sledování odlišné distribuce pozor-nosti na fokální objekty scény, resp. pozadí. Pro daný experiment byl použit HW: Eye-tracking kit Pupil Labs pro HMD; HTC Vive Pro. Samotná výzkumná baterie včetně záznamu eye-trackingových dat byla vytvořena v prostředí enginu Unity. Cílem příspěvku je prezentovat mj. charakter zaznamenaných eye-trackingových dat a možných typů analýz.

Anglicky

Experimental designs are always limited by the possibilities of technological solutions used for data collection. This paper aims at presenting hardware and software solution for eye-tracking implemented in an immersive virtual reality device, which was designed for the purpose of a cross-cultural study. This study focuses on differences in visual perception, and distri-bution of attention on focal objects and the scene’s background is the main parameter to measure. As for hardware, eye-tracking kit by Pupil Labs and HTC Vive Pro head mounted display were used. The experimental stimuli including eye-tracking data collection component were created in the Unity engine. This paper presents inter alia the nature of the collected eye-tracking data and selected options for their analysis.

Návaznosti

GC19-09265J, projekt VaV
Název: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Akronym: ISOVIS)
Investor: Grantová agentura ČR, The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli