DOLEŽÍ, Linda. L2 English as a Backup for L3 Czech. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, roč. 10, č. 2, s. 15-24. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název L2 English as a Backup for L3 Czech
Autoři DOLEŽÍ, Linda (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00118528
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-2
Klíčová slova anglicky code-switching; interference; language attrition; Czech; English; Arabic; emotions
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 28. 4. 2021 15:20.
Anotace
In my article I discuss the role of English as a “backup” language as a result of language attrition phenomena and see how L2 English interacts with L3 Czech in L1 Arabic speaker who has a scarce access to possibilities of using his second language – Czech. The importance of holistic approach to multilingual mind and its relevance for language learning, preservance, teaching and testing are pointed out.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 20:28