2020
Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé
VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé
Název anglicky
Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1, 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9651-6
Klíčová slova česky
Řízení třídy; management chování; management výuky; potřeba kognitivního uzavření; smíšený výzkum; studenti učitelství; provázející učitelé; druhý stupeň základního vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2021 08:24, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Úspěšnost v řízení třídy je jedním z faktorů, které u začínajících učitelů rozhodují o tom, zda setrvají v profesi, a u zkušenějších učitelů o jejich spokojenosti s profesí. Začínající učitelé se často cítí na řízení třídy studiem nepřipraveni, a to i přes to, že absolvují praxe na školách. Není-li však učitel s to řídit úspěšně třídu, nevytváří podmínky pro efektivní učení žáků. Cílem monografie je přispět k poznání řízení třídy u studentů učitelství a u jejich provázejících učitelů při výuce na druhém stupni základní školy. Řízení třídy jsme zkoumali pomocí pozorování, rozhovorů a dotazníků a sledovali jej z hlediska chování žáků, vedení výuky, reaktivních i proaktivních strategií. Výsledky ukazují také vztah mezi osobnostní charakteristikou potřeby kognitivního uzavření a řízením třídy.
Anglicky
Classroom management is one of the decisive factors in the case of beginning teachers regarding whether they remain in the profession and in the case of experienced teachers regarding their satisfaction in the profession. For beginning teachers, it is an area that they seldom learnt at their faculties and that they learn first in their teaching practice. Yet when teachers are not able to manage their class, they are not able to teach their pupils something either. The monograph presents findings about student teachers in their teaching practice and their mentor teachers at lower secondary schools. Our research is based on classroom observation, interviews, and questionnaires. We study behavioural and instructional management and describe their relation to need for closure.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaV |
|