Detailed Information on Publication Record
2021
Dobrá praxe v online prostředí s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
DLOUHÁ, Dana, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka KISSOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Lenka FELCMANOVÁ et. al.Basic information
Original name
Dobrá praxe v online prostředí s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech
Dobrá praxe v online prostředí s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Good Practice in Online Environment Instruction of Students with Special Education Needs
Authors
DLOUHÁ, Dana, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka KISSOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ and Lenka FELCMANOVÁ
Edition
2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
online vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; základní školy; dobrá praxe
Keywords in English
online instruction; students with special education needs; primary schools; good practice
Změněno: 23/4/2021 10:52, Mgr. Bc. Lenka Kissová, Ph.D.
V originále
Workshop byl určen pro učitele/ky, asistenty/ky pedagoga, speciální pedagogy/pedagožky nebo ředitele/ky základních škol v České republice, kteří/které se aktivně potýkají s inkluzivním vzděláváním v online prostředí. Workshop byl zaměřen na témata speciálně pedagogické péče a pedagogické intervenci v online prostoru; rozdílůum v online výuce na jaře 2020 a ve školním roce 2020/2021; distanční výuky pohledem žáků a rodičů/pečovatelů žáku a žaček s SVP; výzvy v online výuce při práci s žáky s SVP; dopady online výuky na žáky a žačky s SVP. Hlavním cílem bylo sdílení dobré praxe mezi školami v čase pandemie.
In English
The workshop was intended for teachers, teaching assistants, special pedagogues or principals of primary schools in the Czech Republic who are actively involved in inclusive education in the online environment. The workshop focused on the topics of special pedagogical care and pedagogical intervention in the online space; differences between online teaching in spring 2020 and the school year 2020/2021; distance learning from the perspective of pupils and parents/carers of pupils with SEN; challenges in online teaching when working with pupils with SEN; the effects of online teaching on pupils with SEN. The main goal was to share good practice between schools during the pandemic.
Links
TL02000064, research and development project |
|