POŘÍZKOVÁ, Kateřina. Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, Vol. 10, No 2, s. 79-81. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung
Autoři POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Recenze
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00118534
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-7
Klíčová slova anglicky corpus linguistics; data-driven learning; corpus-based learning; corpus-driven learning; language of dentistry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D., učo 10808. Změněno: 23. 4. 2021 10:35.
Anotace
Corpus linguistics offers IT-enhanced methodological approaches for LSP tutors in order to provide their students with relevant grammar, key discipline vocabulary and specific rhetorical patterns in a constructivist and contextualised environment. Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung is the first systematic contribution to corpus-based analysis of the language of dentistry for the purposes of disciplinary writing.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:18