2020
Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung
POŘÍZKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung
Autoři
POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2020
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Recenze
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/20:00118534
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
corpus linguistics; data-driven learning; corpus-based learning; corpus-driven learning; language of dentistry
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2021 10:35, Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D.
Anotace
V originále
Corpus linguistics offers IT-enhanced methodological approaches for LSP tutors in order to provide their students with relevant grammar, key discipline vocabulary and specific rhetorical patterns in a constructivist and contextualised environment. Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung is the first systematic contribution to corpus-based analysis of the language of dentistry for the purposes of disciplinary writing.