r 2020

Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung

POŘÍZKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung

Autoři

POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2020

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Recenze

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/20:00118534

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

corpus linguistics; data-driven learning; corpus-based learning; corpus-driven learning; language of dentistry

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2021 10:35, Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D.

Anotace

V originále

Corpus linguistics offers IT-enhanced methodological approaches for LSP tutors in order to provide their students with relevant grammar, key discipline vocabulary and specific rhetorical patterns in a constructivist and contextualised environment. Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung is the first systematic contribution to corpus-based analysis of the language of dentistry for the purposes of disciplinary writing.