B 2020

Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním

KLÍMOVÁ, Květoslava a Jitka ZÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním

Název anglicky

The Education of Pupils with Special Needs in Czech Language and Literature: Focusing on students with specific learning disablities and health disadvantage

Autoři

KLÍMOVÁ, Květoslava a Jitka ZÍTKOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 410 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9834-3

Klíčová slova česky

český jazyk, slohová a komunikační výchova, literární výchova, žáci se specifickými poruchami učení, žáci se zdravotním znevýhodněním, výukové lekce, inkluzivní třída.

Klíčová slova anglicky

Czech language, stylistic and communicative education, literary education, pupils with specific learning difficulties, pupils with health disability, training lectures, inclusive group.

Štítky

Změněno: 26. 4. 2021 14:19, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Cílem je podpora inkluzivního vzdělávání na 1. stupni ZŠ, volba vhodných metod a strategií při výuce českého jazyka a literatury. Zpracována je problematika dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Dílčí pozornost je věnována Aspergerovu syndromu. Stěžejní část textu tvoří výukové lekce všech tří složek českého jazyka (jazyková, slohová a komunikační). Důraz je kladen na takové postupy, jejichž prostřednictvím by mělo docházet k dosažení edukačních cílů a zároveň k odpovídající interakci mezi účastníky pedagogického procesu, k podpoře samostatnosti a tvořivosti. Aktivity rozvíjejí klíčové kompetence, umožňují předmětové přesahy i uplatnění v rámci průřezových témat.

Anglicky

The aim of the text is supporting the inclusive education at the first stage of elementary school, a choice of suitable methods and strategies during the lessons of Czech language and literature. It deals with the topic of dyslexia, dysgraphia and dysorthography. The partial part is focused on Asperger syndrome. The main part of the text is consisted of the training lectures of all three parts of the Czech language. The text emphasizes the approaches in terms of which the educational goals are achieved together with the appropriate interaction between the participants of the educational process, the support of independence and creativity. The work describes activities focusing on the development of the key competences and accessing the subject overlap and application in terms of the cross-curricular topics.