B 2020

Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka

RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka

Název anglicky

Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual

Autoři

RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ a Martin VRUBEL

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 135 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9845-9

Klíčová slova česky

zrakové postižení, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, dramatická výchova, dramika, klima třídy, spolupráce, komunikace

Klíčová slova anglicky

visual impairment, inklusive education, special educational needs, drama, classroom climate, cooperation, communication

Štítky

Změněno: 26. 4. 2021 14:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Metodika nabízí informace o zrakovém postižení a jeho vlivu na proces edukace a na školní práci. Text zprostředkovává podklady pro učitele běžných škol nejen o speciálních vzdělávacích potřebách žáka s postižením zraku, ale také o možnostech podpory inkluzivního klimatu třídy v oblasti přijetí odlišnosti, spolupráce žáků, jejich vzájemné komunikace v případě, že máme ve třídě žáka s postižením zraku. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání.

Anglicky

The text offers information on visual impairment and its impact on the educational process and school work. The text provides background information for ordinary school teachers not only about the special educational needs of a pupil with visual impairment, but also about how to support the inclusive climate of the classroom in accepting diversity, cooperating pupils and communicating with each other in the classroom. The text also offers information on the role of drama in inklusive education