2020
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka
RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ a Martin VRUBELZákladní údaje
Originální název
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka
Název anglicky
Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual
Autoři
RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ a Martin VRUBEL
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 135 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9845-9
Klíčová slova česky
zrakové postižení, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, dramatická výchova, dramika, klima třídy, spolupráce, komunikace
Klíčová slova anglicky
visual impairment, inklusive education, special educational needs, drama, classroom climate, cooperation, communication
Štítky
Změněno: 26. 4. 2021 14:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Metodika nabízí informace o zrakovém postižení a jeho vlivu na proces edukace a na školní práci. Text zprostředkovává podklady pro učitele běžných škol nejen o speciálních vzdělávacích potřebách žáka s postižením zraku, ale také o možnostech podpory inkluzivního klimatu třídy v oblasti přijetí odlišnosti, spolupráce žáků, jejich vzájemné komunikace v případě, že máme ve třídě žáka s postižením zraku. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání.
Anglicky
The text offers information on visual impairment and its impact on the educational process and school work. The text provides background information for ordinary school teachers not only about the special educational needs of a pupil with visual impairment, but also about how to support the inclusive climate of the classroom in accepting diversity, cooperating pupils and communicating with each other in the classroom. The text also offers information on the role of drama in inklusive education