c 2020

Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním.

KLÍMOVÁ, Květoslava a Jitka ZÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním.

Název anglicky

The Education of Pupils with Special Needs in Czech Language and Literature: Focusing on students with specific learning disablities and health disadvantage

Autoři

KLÍMOVÁ, Květoslava (203 Česká republika, domácí) a Jitka ZÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 410 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00129906

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9834-3

Klíčová slova česky

český jazyk; slohová a komunikační výchova; literární výchova; žáci se specifickými poruchami učení; žáci se zdravotním znevýhodněním; výukové lekce; inkluzivní třída

Klíčová slova anglicky

Czech language; stylistic and communicative education; literary education; pupils with specific learning difficulties; pupils with health disability; training lectures; inclusive group
Změněno: 29. 2. 2024 13:00, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Cílem publikace je podpora inkluzivního vzdělávání na 1. stupni ZŠ, volba vhodných metod a strategií při výuce českého jazyka a literatury. Zpracována je problematika dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Dílčí pozornost je věnována Aspergerovu syndromu. Stěžejní část textu tvoří výukové lekce všech tří složek českého jazyka (jazyková, slohová a komunikační, literární). Důraz je kladen na takové postupy, jejichž prostřednictvím by mělo docházet k dosažení edukačních cílů a zároveň k odpovídající interakci mezi účastníky pedagogického procesu, k podpoře samostatnosti a tvořivosti. Aktivity rozvíjejí klíčové kompetence, umožňují předmětové přesahy i uplatnění v rámci průřezových témat.

Anglicky

The aim of the text is supporting the inclusive education at the first stage of elementary school, a choice of suitable methods and strategies during the lessons of Czech language and literature. It deals with the topic of dyslexia, dysgraphia and dysorthography. The partial part is focused on Asperger syndrome. The main part of the text is consisted of the training lectures of all three parts of the Czech language. The text emphasizes the approaches in terms of which the educational goals are achieved together with the appropriate interaction between the participants of the educational process, the support of independence and creativity. The work describes activities focusing on the development of the key competences and accessing the subject overlap and application in terms of the cross-curricular topics.

Návaznosti

CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872, interní kód MU
Název: Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (Akronym: Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání