STUCHLÍK, Radim a Petr KUBÍČEK. Fast and High Precise Spatial Documentation of Traffic Accident Site Using Only Low-Cost RPAS. Applied Sciences. Basel: MDPI, 2021, roč. 11, č. 9, s. 1-10. ISSN 2076-3417. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/app11094013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fast and High Precise Spatial Documentation of Traffic Accident Site Using Only Low-Cost RPAS
Autoři STUCHLÍK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr KUBÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Applied Sciences, Basel, MDPI, 2021, 2076-3417.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.838
Kód RIV RIV/00216224:14310/21:00121496
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3390/app11094013
UT WoS 000649945600001
Klíčová slova anglicky RPAS; traffic accident documentation; aerial photogrammetry; 3D model
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Šípková, DiS., učo 437722. Změněno: 28. 5. 2021 14:54.
Anotace
Traffic accident documentation worldwide is generally done by conventional methods (e.g., surveying wheel and steel tapeline) followed by sketch and plan creation. These conventional methods are time-consuming and inaccurate; therefore, they can possibly be replaced by advanced modern methods, using the remotely piloted aircraft system (RPAS) for obtaining data, as well as the structure from motion (SfM) for processing. For the proof of concept, we designed and performed an experiment using low-cost multi-rotor RPAS on an arranged traffic accident involving three cars. The result of this experiment was an accurate 3D model with the possibility of precise measurement. The differences in distances and reference objects’ dimensions were in general below 1% compared to real values. The presented method is time-saving (requiring 85% less time), more precise, and more efficient compared to conventional methods. Moreover, it allows better data reusability, thus is very suitable and can be recommended for usage in routine situations in traffic accident documentation.
Návaznosti
MUNI/A/1570/2020, interní kód MUNázev: Geografický výzkum dynamiky přírodních a společenských prostorových procesů (Akronym: GEODYN)
Investor: Masarykova univerzita, Geografický výzkum dynamiky přírodních a společenských prostorových procesů
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 20:32