a 2021

Narrative identities of teachers at private alternative schools

LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Narrative identities of teachers at private alternative schools

Vydání

European Conference on Educational Research (ECER), 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta
Změněno: 3. 5. 2021 10:19, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Anotace

V originále

The goal of the presented research is to understand the construction of narrative identities of teachers at selected alternative schools in the Czech Republic. In the Czech Republic, development of alternative schools was interrupted by second world war as in many European countries and by communist regime afterwards. This leads us to our research question on alternative schools which has mainly developed since 1990´s. The research question is what identities do teachers in alternative schools construct in their narratives? Narrative interviews with teachers at two alternative schools. The sample consits of teachers from two levels of education within a school: primary and lower secondary (ISCED 1 and 2), one school focused on an internationally established alternative programme (Step by Step) and the second school focused on a more eclectic alternative programme.

Návaznosti

GA20-12828S, projekt VaV
Název: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
Investor: Grantová agentura ČR, Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách