ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy. Zeszyty Glottodydaktyczne. Cracow: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, roč. 2020, č. 10, s. 31-38, 7 s. ISSN 2080-2358.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání Zeszyty Glottodydaktyczne, Cracow, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, 2080-2358.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky listening skills, self-assessment, reflection, multiple intelligences, study skills, metacognitive skills, autonomous learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 23. 3. 2022 15:49.
Anotace
The aim of this text is to discuss the possibilities of making students’natural listening habits more beneficial for their language learning. The article reflects on difficulties with listening that students themselves identify and tries to provide an insight into their practices by referring to the concepts of autonomous learning. It will be suggested that it is the lack of learning awareness and metacognitive skills that prevents students from developing their listening skills. The text also includes suggestions for practical activities that may contribute to developing these skills in class and which allow students to use them outside of the classroom itself.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:14