J 2020

Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy

Vydání

Zeszyty Glottodydaktyczne, Cracow, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, 2080-2358

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

listening skills, self-assessment, reflection, multiple intelligences, study skills, metacognitive skills, autonomous learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2022 15:49, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová

Anotace

V originále

The aim of this text is to discuss the possibilities of making students’natural listening habits more beneficial for their language learning. The article reflects on difficulties with listening that students themselves identify and tries to provide an insight into their practices by referring to the concepts of autonomous learning. It will be suggested that it is the lack of learning awareness and metacognitive skills that prevents students from developing their listening skills. The text also includes suggestions for practical activities that may contribute to developing these skills in class and which allow students to use them outside of the classroom itself.