2020
Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy
Vydání
Zeszyty Glottodydaktyczne, Cracow, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, 2080-2358
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
listening skills, self-assessment, reflection, multiple intelligences, study skills, metacognitive skills, autonomous learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2022 15:49, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
Anotace
V originále
The aim of this text is to discuss the possibilities of making students’natural listening habits more beneficial for their language learning. The article reflects on difficulties with listening that students themselves identify and tries to provide an insight into their practices by referring to the concepts of autonomous learning. It will be suggested that it is the lack of learning awareness and metacognitive skills that prevents students from developing their listening skills. The text also includes suggestions for practical activities that may contribute to developing these skills in class and which allow students to use them outside of the classroom itself.