2020
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ a Radka HORÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka
Název anglicky
Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Hearing Disability. Methodological Manual
Autoři
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ a Radka HORÁKOVÁ
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 303 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-6643-4
Klíčová slova česky
žák se sluchovým postižením, komunikace, odezírání, prstová abeceda, český znakový jazyk, sluchadlo, kochleární implantát, bezdrátová technologie, vizualizace
Klíčová slova anglicky
pupil with hearing disability, communication, lip-reading, finger alphabet, Czech sign language, hearing aid, cochlear implant, wireless technology, visualization
Štítky
Změněno: 3. 5. 2021 10:17, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Metodická příručka představuje specifika procesu vzdělávání žáka se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Text je koncipovaný tak, aby podal pedagogickým pracovníkům ucelený přehled o různých typech sluchového postižení, kompenzačních pomůckách a jejich využití ve vzdělávacím procesu. Popsány a specifikovány jsou zásady správné komunikace s žáky se sluchovým postižením při individuální i skupinové práci, organizace vzdělávacího procesu (úprava prostředí i časová), metody a formy výuky, stejně tak personální podpora ve výuce a různé náměty pro práci se žáky se sluchovým postižením a celou třídou. Součástí textu je kapitola představující výsledky výzkumného šetření realizovaného ve vybrané základní škole, kde je vzděláván žák se sluchovým postižením.
Anglicky
The methodology introduces the specific features of the educational process of a pupil with a hearing disability. The structure of the text reflects the systematic summary of various types of hearing impairment. It includes the specifics of the principles of right communication with pupils with hearing disability during individual and also teamwork, organization of the educational process methods and forms of the teaching, professional support during the lessons and diverse ideas concerning the activities with pupils with hearing disability and the collective of the classroom. The book comprises a chapter presenting outcomes of a research, which was administered in a chosen school educating a pupil with hearing disability. The text contains examples of successful practice.